Materiały dydaktyczne

Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa opracowało dwie części „Materiałów dydaktycznych…”
W obydwu scenariusze zajęć muzealnych zostały napisane przez Nauczycieli szkół warszawskich i dla Nauczycieli. Ideą opracowania Materiałów dydaktycznych… było zachęcenie pedagogów do realizacji zadań określonych w Podstawach Programowych MEN (Dz.U.. nr 14, Rozporządzenie MEN z dn. 15.02.1999) w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa – w niecodziennej scenerii Muzeum, z wykorzystaniem eksponatów oraz bogactwa głosów przyrody z płyt kompaktowych i płyt CD-ROM.
Scenariusze lekcji obejmują edukację w zakresie nauczania przedszkolnego, zintegrowanego, przyrody, biologii, oraz języka polskiego i historii. Opracowane konspekty mogą być wykorzystane przez Nauczycieli w sposób dosłowny, bądź można je zmodyfikować, dostosowując do aktualnych swoich potrzeb.
Opracowania te nie mają formy wykładu, lecz są propozycją niekonwencjonalnego sposobu prowadzenia lekcji. Niektóre tematy można wykorzystać do przeprowadzenia zajęć przez uczniów wykazujących się ponadprzeciętną aktywnością.
Wszystkie konspekty zawarte w „Materiałach dydaktycznych” zostały pozytywnie zaopiniowane przez doradców metodycznych Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń.

Fragment recenzji:
…Szczególnie cenne (w odniesieniu do treści przyrodniczych) są: wycieczki, ukierunkowana obserwacja, zadania umożliwiające pracę w grupach, korzystanie z różnych źródeł wiedzy, m.in. wykorzystanie technologii komputerowej, metody ukierunkowane na kształcenie umiejętności i twórczego rozwiązywania problemów, m.in.: gry symulacyjne, metaplan. Dużą atrakcją dla uczniów będzie również miejsce, w którym prowadzone będą zajęcia. Zgromadzone tu okazy przyrodnicze często stanowią dla dziecka jedyną okazję do bliskiego kontaktu ze zwierzęciem, co w naturalnych warunkach nie często jest możliwe. Pokaz połączony z przeżyciem wywołuje pozytywne emocje, które im silniejsze, tym stanowią lepsze warunki dla efektywnego uczenia się.

Z perspektywy czasu możemy ocenić, że obydwie części „Materiałów dydaktycznych” zyskały uznanie zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów. Na podstawie zawartych w „Materiałach dydaktycznych” konspektów scenariuszy zostało zrealizowanych wiele lekcji muzealnych. Ten sposób prowadzenia zajęć sprzyja aktywności uczniów oraz daje im dużo zadowolenia i radości.

Spis tematów w/g grup wiekowych:

 




 

Newsletter

Zapisz się, aby być na bieżąco z najnowszymi aktualnościami i wystawami


22 522 66 30 - sekretariat
e-mail: mlij@muzeum.warszawa.pl

ul. Szwoleżerów 9, 00-464 Warszawa
Zobacz na mapie